Якості, якими має володіти вчитель для роботи з обдарованими дітьми
1. Бути доброзичливим і чуйним.
2. Розбиратися в особливостях психології обдарованих дітей, відчувати їхні потреби та інтереси.
3. Мати високий рівень інтелектуального розвитку.
4. Мати широке коло інтересів.
5. Бути готовим до виконання різноманітних обов'язків, пов'язаних з навчанням обдарованих дітей.
6. Мати живий та активний характер.
7. Володіти почуттям гумору.
8. Виявляти гнучкість, бути готовим до перегляду своїх поглядів і до постійного самовдосконалення.
9. Бути цілеспрямованим і наполегливим.
10. Володіти емоційною стабільністю.
11. Уміти переконувати.
12. Мати схильність до самоаналізу.
Рекомендації педагогам у роботі з обдарованими дітьми
1. Постійно працюйте над вихованням почуттів дітей, особливо обдарованих, вразливих і чутливих до всього, що стосується їхнього "Я”.
2. Допомагайте обдарованим дітям виробити адекватну Я-концепцію і самооцінку, розвивати емпатію.
3. Забезпечуйте сприятливу емоційну атмосферу, адже дитина набуває емоційного досвіду в процесі взаємодії з людьми.
4. Дотримуйтеся порядку й дисципліни, обдаровані діти, як і всі інші, повинні знати межу допустимої поведінки.
5. Скеруйте енергію і творчість обдарованих дітей у потрібне русло, щоб їхня праця приносила користь.
6. У роботі з обдарованими дітьми використовуйте дослідницький метод.
7. Розвивайте здібності дітей, широко використовуйте метод самостійного набуття знань.
8. Привчайте обдарованих дітей працювати спільно, це допоможе їм легше адаптуватися до соціальних умов.
9. Заохочуйте дітей, це стимулює їх.
10. Тісно співпрацюйте з батьками обдарованих дітей, щоб розвинути здібності кожної дитини.
11. Не варто приділяти багато уваги навчанню з елементами змагання. Обдарована дитина буде частіше від інших переможцем, що може викликати неприязнь до неї.
12. Треба пам'ятати, що в більшості випадків обдаровані діти погано сприймають суворо регламентовані заняття, що повторюються.
13. Не треба повсякчас розхвалювати кращого учня. Не слід виділяти обдаровану дитину за індивідуальні успіхи, краще заохотити спільні заняття з іншими дітьми.